Ana içeriğe atla

2021 Yılı Nasıl Geçti? 2022 Planlarınız Neler?

2021 yılına memleketim Van'da giriş yaptım. Amcamı koronadan kaybettim ve taziyesi için memleketteydim. Dedemi de (annemin babası) koronadan kaybedeli çok olmamıştı. Yani anlayacağınız korona teğet falan geçmedi. Yakınlarımı kaybettim. Ama mesela hayat öyle bir şey ki sene başında taziye için gittiğim Van'a temmuz ayında kuzenimin düğünü için gittim. Kürtçe'de bir tabir vardır: "Xêr û Şer". Bizimkisi de buydu tam olarak. 
Ama her şey bir tarafa 2021 yılının bendeki yeri ayrıdır. Dört yıldır uzak kaldığım erkek kardeşime kavuştum. Neden uzak kaldığıma dair ayrıntıları yazmama gerek yok bilen biliyor zaten durumu. 

2021 yılı Mart ayı neşe ve huzur içinde geçti. Yani yılın ilk yarısını güzel bitirdim. Şu an ayrıntılı düşünmeye çalışıyorum ilk yarıda neler yaptım diye ama inanın hatırlayamıyorum :) Hatta hafızama yardımcı olsun diye telefonumda bulunan fotoğraflardan destek aldım. Aaa tamam hatırladım. Kadir Has Üniversitesi'nde Enerji ve Sürdürülebilir Kalkınma bölümünde yüksek lisans yapıyorum ve  2021 yılının ilk yarısında bölüm dersleri ile uğraştım. Tez sürecine geçmeden önce bölüm dışından iki ders daha almam gerekiyordu. Ve çok değerli iki hocadan ufkumu açan iki ders aldım. Biri EViews modellemesi hakkında diğeri de modern macroeconomi. İki derste de çok önemli bilgiler edindim. Hatta tezimde EViews modeli kullanmaya karar verdim. Umarım başarabilirim :)

Tabi kampüse gidememek içimde ukde kaldı. Korona dolayısı ile nerdeyse tüm derslerimi online bir şekilde verdim. E tabi ki avantajları da oldu ancak kampüse gidip arkadaşlarla birlikte canlı kanlı ders işlemenin tadı bambaşka. 

İkinci yarıda neler yaptım? Genel anlamda bu dönemi özeleştiri şeklinde değerlendirebilirim. Her içerik üretmeye karar verdiğimde hevesim kırıldı ve gelişmeleri uzaktan seyretmekle yetindim. Mesela enerji sektöründe çok güzel gelişmeler oluyor, ha diyorum tamam bu konu hakkında çok güzel bir yazı yazabilirim ya da bilgilendirme tweeti atabilirim diyorum. Daha bu fikir düşünce halindeyken birden puff diye sönüp gidiyor. Bunun en önemli sebeplerinden biri sürekli evde vakit geçirmiş olmaktan kaynaklandığını biliyorum. Yani bir nevi tembelleştim. Bu yazıyı yazdığım yeni yılın ilk haftasında bu heves kırıklığımı yok etmenin yollarını arıyorum. Kendime bir yol haritası belirledim. 

Düzenli olarak yaptığım tek şey Steemit'e içerik üretmek. Steemit'in ne olduğunu ve orada düzenli günlük içerik paylaşarak para kazanılabileceğini bir önceki yazımda anlattım. Belki de motivasyon aracımın para kazanmak olduğunu hatırlamalıyım. Ha bir de Ekim ayında çok güzel online bir konferansın organizasyon başkanlığını yaptım ve de sunum yaptım. Kendimi hatırladığım etkinliklerden biriydi bu. 

Aslında tavşan dağa küsmüş dağın haberi yok misali, akademi dünyasına kırgınım biraz. Artık çabalarımın boşuna olduğunu düşünüyorum bazen. Mesela zevkle seçtiğim tez konumu çalışmaya başlarken çok hevesliydim. Ama şu an çok zorlanıyorum. Tez yazma sürecimin arkasında yatan motivasyonu kaybediyorum bazen. Neyse ki on günlük rahatsızlık süreci sonrasında toparladım kendimi ve çok şükür tezimin başına oturdum. Yine kendi kendimi motive edebilecek güce sahip olduğum için şanslıyım. Tabi çok sevgili arkadaşlarım ve dostlarımın benim hakkımdaki güzel yorumları motivasyonumu kazanmamda yardımcı oluyor. Seviyorum sizleri. 

İşin özeti, çok güzel anılar biriktirdiğim 2021 yılı genel anlamda özeleştirilerle dolu bir yıldı benim için. Herhangi bir işte çalışmıyorum şu an ve inanılmaz boş vaktim var. Bu vakti yeni yılda daha iyi değerlendirmek için kendime söz verdim. Bu yılda yapacaklarım arasında ilk sıralarda;

- En az bir mülteciye herhangi bir konuda yardımcı olabilmek.
- Kürtçe yazma ve okuma bilgimi geliştirmek.
- Farklı şehirlerde yaşayan kuzen ve arkadaşlarımın ziyaretlerine gitmek. Yani bol bol gezmek.
- İlk yurt dışı seyahatimi yapmak.
- Tezimi en geç üç ay içinde tamamlamak ve hakemli dergilere makale yazmak. 

Sıralarsam yazacak daha çok şey var ancak önceliklerim bunlar. Bu beş madde hayata geçtiğinde sizleri buradan bilgilendireceğim. Sizden de 2022 yılı hakkındaki planlarınızı duymak isterim.  

Sağlıkla kalın gençler. 

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İsraf ile Eğitim İlişkisine Farklı Bir Bakış

İsraf konusu her zaman dile getirmek istediğim konuların başında gelmiştir. 31 Ocak 2019 tarihinde Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan “2018 Yılı Türkiye İsraf Raporu” [1] da israf konusunu yazma sürecimi hızlandıran bir faktör oldu. 26 ilde 2209 kişinin örneklemini oluşturduğu araştırmada; gıda, ekmek, su ve elektirk tüketimleri özelinde birçok veri ile ülkenin israf haritası ortaya konulmaya çalışılıyor. Katılımcıların; yüzde 52,6’sı kadın, çoğunluğu 18-29 yaş aralığında ve yüzde 53,7’si evli kişilerden oluşuyor. Ayrıca katılımcıların yüzde 13,8’ini ilkokul mezunu ve altı, yüzde 12,9’unu ortaokul mezunu, yüzde 28,9’unu lise mezunu ve yüzde 34,4’ünü ise üniversite ve lisans üstü mezunlar oluşturuyor. Araştırmanın her başlığı farklı bir yazı konusu aslında ancak ben yazımı öğrenim düzeyi ile israf arasındaki ilişkiye ayırmak istiyorum. Burada asıl göstermek istediğim, eğitim seviyesi ile israfta yaşanan artış ve azalışı göstermek üzerine. Yazının sonunda söyleneni şimdiden s

Gelir Elde Etme Aracı Olarak Blockchain Teknolojisi: Steemit Dünyası

 Gençler ve kendini her zaman genç hissedenler merhaba :) Bu kez size farklı bir konudan bahsetmek istiyorum. Uzunca bir süredir blockchain teknolojisine ilgi duyuyorum. Ancak bu ilgim Twitter paylaşımlarını takip etmek ya da konu ile ilgili makale okumaktan öteye geçmiyordu. Kripto paralar konusuna da ilgim var. Şimdilik Paribu'da ufacık bir yatırımla piyasadaki gelişmeleri takip ediyorum. Ama bu kez bir arkadaşımın tavsiyesi ile blockchain altyapısı ile kurulmuş bir platformda içerik üretmeye başladım. Bu platformda yazı yazarak içerik üretebiliyorum. Platformu Twitter ya da İnstagram'dan ayıran en önemli fark ise bu içerikler karşılığında para kazanıyor olmanız :) İlgi çekici öyle değil mi:) Hadi şimdi anladığım kadarıyla kısa bir tanıtımını yapayım sizlere bu eğlenceli platformun. Platformun adı Steemit. Bir kripto para olan  Steem'in bir web sitesi gibi düşünün. Öyle sıradan bir web sitesi değil ama. Blockchain altyapısı ile oluşturulmuş güvenilir, şeffaf ve herkese aç