Ana içeriğe atla

Gelir Elde Etme Aracı Olarak Blockchain Teknolojisi: Steemit Dünyası

 Gençler ve kendini her zaman genç hissedenler merhaba :)

Bu kez size farklı bir konudan bahsetmek istiyorum. Uzunca bir süredir blockchain teknolojisine ilgi duyuyorum. Ancak bu ilgim Twitter paylaşımlarını takip etmek ya da konu ile ilgili makale okumaktan öteye geçmiyordu. Kripto paralar konusuna da ilgim var. Şimdilik Paribu'da ufacık bir yatırımla piyasadaki gelişmeleri takip ediyorum. Ama bu kez bir arkadaşımın tavsiyesi ile blockchain altyapısı ile kurulmuş bir platformda içerik üretmeye başladım. Bu platformda yazı yazarak içerik üretebiliyorum. Platformu Twitter ya da İnstagram'dan ayıran en önemli fark ise bu içerikler karşılığında para kazanıyor olmanız :) İlgi çekici öyle değil mi:)

Hadi şimdi anladığım kadarıyla kısa bir tanıtımını yapayım sizlere bu eğlenceli platformun. Platformun adı Steemit. Bir kripto para olan  Steem'in bir web sitesi gibi düşünün. Öyle sıradan bir web sitesi değil ama. Blockchain altyapısı ile oluşturulmuş güvenilir, şeffaf ve herkese açık bir platform. Tabi şifrelerinizi kendiniz koruduğunuz sürece güvendesiniz. Platformun dili ingilizce olarak kullanılıyor. Kolaylıkla üye olunabiliyor bu platforma. Buraya kayıt linkini bırakıyorum dileyen inceleyebilir. https://signup.steemit.com/#source=condenser|user_index 

Paylaştığınız içerikler beğenildikçe para kazanıyorsunuz. Herkesin kendisine ait bir cüzdanı var. Mesela paylaşımlarınız cüzdanında parası çok olan biri tarafından oylanırsa hem siz hem de oylayan kişi para kazanıyor. Bu miktar 1 dolardan az olabileceği gibi 20 dolardan fazla da olabilir mesela. Bu tamamen içeriğinizin kalitesine kalmış. Mesela ben yaklaşık iki hafta oldu başlayalı ve ufaktan ufaktan kazanmaya başladım bile. Hesabınızda Steem olarak biriken paranızı da kullandığınız başka kripto cüzdanlara kolaylıkla aktarabilirsiniz. 

Şimdi platformda bir sürü kullanıcı ve kulüpler var. Bu kulüplere üye olup bunların sayfasından paylaşım yaptığınızda paylaşımlarınızın küratörlere ulaşma şansı daha yüksek oluyor. Küratör dedikleri de bu platformun yürütücüleri gibi düşünebiliriz. Bunlardan birilerinin oyunu almak demek hem itibar puanınızı yükseltir hem de daha çok kazanmanızı sağlar. İlk başlayanların itibar puanı 25 oluyor. Ve şu an benim itibar puanım 49. Kaliteli içerik ürettikçe artıyor bu puan. Ben de beğendiğim içerikleri oylayabiliyorum ancak cüzdanımda yeterince param olmadığı için oylamalardan ne kazandırabiliyorum ne de kazanabiliyorum şimdilik. 

Ben yeni bir kullanıcı olduğum için ilk üye olduğum kulüp Newcomers' Community oldu. Buradan ilk olarak kendinizi tanıtan bir yazı yazıyorsunuz. Mesela neden bu paltforma katıldığınızı, motivasyonunuzun ne olduğunu anlatan kısa bir yazı. Yazıyı bir iki fotoğraf ile desteklerseniz de çok iyi olur. 

İkinci üye olduğum klüp ise SteemWomen Club Bu kulübün kurucusu Türkiye'den biri. Günlük yazıları paylaşıyorum mesela burada. Şimdilik en çok içerik paylaştığım kulüp burası. 300 kelimeyi geçecek şekilde 4-5 fotoğrafla desteklediğim günlükler yazıyorum.  O gün başımdan ne geçtiyse yazıyorum. Özgün olmaya çok dikkat etmelisiniz. Ayrıca ingilizcemi geliştirme konusunda da yardımcı oluyor bu paylaşımlar. Günlük hayattan birçok kelime öğrendim mesela. Bu linkten https://steemit.com/@sinerjii hesabıma girdiğinizde paylaşımları görebilirsiniz. Günlüklerimi SteemWomen kulübünden paylaştığım için kulübun kurucusu Sevim hanım paylaşımlarımızı küratörlere ulaştırmaya çalışıyor. 

Üçüncü ve benim için en heyecanlı olan kulüp ise  SteemitCryptoAcademy Bu kulüp çok ilginç ve farklı geldi bana. Burada platform tarafından seçilen bazı hocalar var kripto ya da blockchain konularında uzman kişiler bunlar. Bunlara professor deniyor. Bu hocalar belli aralıklarla kripto ya da blockchain konularında içerik üretiyorlar. Her içeriğin sonunda da anlattıkları konu hakkında ödev veriyorlar. Genelde bu ödevleri yapmak için bir hafta süre veriliyor. Ben şu ana kadar iki ödev yaptım. Biri decentral-central konusu hakkındaydı diğeri de şu son günlerde baya gündemde olan NFT'ler hakkındaydı. Vaktim olsa aslında daha çok ödev yapabilirim. Çok zor olan ödevler de oluyor tabi. Şimdi bu kulübün benim için avantajı hem blockchain hakkında yeni şeyler öğreniyorum hem de bu kulüpte kazandığın para miktarı daha yüksek. Çünkü hoca senin ödevine yorum yapıp notlandırdığında paylaşımın küratörlere daha çabuk ulaşıyor. 

Şimdilik burada noktalayayım bu paylaşımımı. Biraz karışık gelebilir ilk okuduğunuzda ama ilginizi çektiyse şayet incelerseniz kolay olduğunu anlarsınız.  Bana platformu tavsiye eden ve öğrenmemde yardımcı olan arkadaşıma da tekrardan teşekkür ediyorum. 

Sağlıkla kalın...




    

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İsraf ile Eğitim İlişkisine Farklı Bir Bakış

İsraf konusu her zaman dile getirmek istediğim konuların başında gelmiştir. 31 Ocak 2019 tarihinde Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan “2018 Yılı Türkiye İsraf Raporu” [1] da israf konusunu yazma sürecimi hızlandıran bir faktör oldu. 26 ilde 2209 kişinin örneklemini oluşturduğu araştırmada; gıda, ekmek, su ve elektirk tüketimleri özelinde birçok veri ile ülkenin israf haritası ortaya konulmaya çalışılıyor. Katılımcıların; yüzde 52,6’sı kadın, çoğunluğu 18-29 yaş aralığında ve yüzde 53,7’si evli kişilerden oluşuyor. Ayrıca katılımcıların yüzde 13,8’ini ilkokul mezunu ve altı, yüzde 12,9’unu ortaokul mezunu, yüzde 28,9’unu lise mezunu ve yüzde 34,4’ünü ise üniversite ve lisans üstü mezunlar oluşturuyor. Araştırmanın her başlığı farklı bir yazı konusu aslında ancak ben yazımı öğrenim düzeyi ile israf arasındaki ilişkiye ayırmak istiyorum. Burada asıl göstermek istediğim, eğitim seviyesi ile israfta yaşanan artış ve azalışı göstermek üzerine. Yazının sonunda söyleneni şimdiden s

2021 Yılı Nasıl Geçti? 2022 Planlarınız Neler?

2021 yılına memleketim Van'da giriş yaptım. Amcamı koronadan kaybettim ve taziyesi için memleketteydim. Dedemi de (annemin babası) koronadan kaybedeli çok olmamıştı. Yani anlayacağınız korona teğet falan geçmedi. Yakınlarımı kaybettim. Ama mesela hayat öyle bir şey ki sene başında taziye için gittiğim Van'a temmuz ayında kuzenimin düğünü için gittim. Kürtçe'de bir tabir vardır: "Xêr û Şer". Bizimkisi de buydu tam olarak.  Ama her şey bir tarafa 2021 yılının bendeki yeri ayrıdır. Dört yıldır uzak kaldığım erkek kardeşime kavuştum. Neden uzak kaldığıma dair ayrıntıları yazmama gerek yok bilen biliyor zaten durumu.  2021 yılı Mart ayı neşe ve huzur içinde geçti. Yani yılın ilk yarısını güzel bitirdim. Şu an ayrıntılı düşünmeye çalışıyorum ilk yarıda neler yaptım diye ama inanın hatırlayamıyorum :) Hatta hafızama yardımcı olsun diye telefonumda bulunan fotoğraflardan destek aldım. Aaa tamam hatırladım. Kadir Has Üniversitesi'nde Enerji ve Sürdürülebilir Kalkınma b