Ana içeriğe atla

Cejna Zimanê Kurdî



Her ziman xweşik e.   Zimanê ku ez behs dikim jî bedew e.   Zimanê Kurdî.  Ez dixwazim bi zimanê xwe binivîsim û bixwînim.  Iro roja zimanê Kurdî ye. Xewna min ew bû ku li ser tevnvîsa (blog) xwe Kurdî binivîsim. Xewna min îro rast hat. Ez pir kêfxweş im. Ez dikarim bi kal û hevalên xwe re bi Kurdî biaxivim. Ez tim bi dayika xwe re bi Kurdî diaxivim. Lê ji bo min pir zehmet bû ku ez bi Kurdî binivîsim. Min nivîsek weha dirêj a Kurdî heta nuha ne nivîsandiye. Min dixwest ez gelek caran binivîsim, lê her gav min berê xwe da.

Îro cejna zimanê Kurdî ye. Îro ji bo min destpêk e. Ji niha û pê de ez ê pêtir bi Kurdî binivîsim. Carinan ez dixwazim bi Kurdî tweet bikim, hingê ez bera xwe didim. Ez niha bêtir amade me. Ez ê dest bi xwendina pirtûk û gotarên bi Kurdî bikim. Ger ez bêtir bixwînim û binivîsim dê Kurdîya min baştir bibe. Ez pê dizanim. Heke ez bêtir bixebitim dê Kurdîya min roj bi roj baştir bibe.

Ew dibêjin zimanek mirovî ye. Ez bi Kurdî, Tirkî û Ingilîzî dizanim. Ez gelekî kêfxweşim ku van zimanan dizanim. Ez dixwazim bêtir bi zimanê dayika xwe fêr bibim. Bila ez bêtir binivîsim û bixwînim.

Min dixwest ku vê dilxweşiyê bi we re parve bikim. Ger kesek bixwaze ka em çi dinivîsin fêm bikin, hûn dikarin ji min bipirsin an jî wergerandina google binivîsinJ

Hişyariya xwe bigirin.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

2021 Yılı Nasıl Geçti? 2022 Planlarınız Neler?

2021 yılına memleketim Van'da giriş yaptım. Amcamı koronadan kaybettim ve taziyesi için memleketteydim. Dedemi de (annemin babası) koronadan kaybedeli çok olmamıştı. Yani anlayacağınız korona teğet falan geçmedi. Yakınlarımı kaybettim. Ama mesela hayat öyle bir şey ki sene başında taziye için gittiğim Van'a temmuz ayında kuzenimin düğünü için gittim. Kürtçe'de bir tabir vardır: "Xêr û Şer". Bizimkisi de buydu tam olarak.  Ama her şey bir tarafa 2021 yılının bendeki yeri ayrıdır. Dört yıldır uzak kaldığım erkek kardeşime kavuştum. Neden uzak kaldığıma dair ayrıntıları yazmama gerek yok bilen biliyor zaten durumu.  2021 yılı Mart ayı neşe ve huzur içinde geçti. Yani yılın ilk yarısını güzel bitirdim. Şu an ayrıntılı düşünmeye çalışıyorum ilk yarıda neler yaptım diye ama inanın hatırlayamıyorum :) Hatta hafızama yardımcı olsun diye telefonumda bulunan fotoğraflardan destek aldım. Aaa tamam hatırladım. Kadir Has Üniversitesi'nde Enerji ve Sürdürülebilir Kalkınma b...

Gelir Elde Etme Aracı Olarak Blockchain Teknolojisi: Steemit Dünyası

 Gençler ve kendini her zaman genç hissedenler merhaba :) Bu kez size farklı bir konudan bahsetmek istiyorum. Uzunca bir süredir blockchain teknolojisine ilgi duyuyorum. Ancak bu ilgim Twitter paylaşımlarını takip etmek ya da konu ile ilgili makale okumaktan öteye geçmiyordu. Kripto paralar konusuna da ilgim var. Şimdilik Paribu'da ufacık bir yatırımla piyasadaki gelişmeleri takip ediyorum. Ama bu kez bir arkadaşımın tavsiyesi ile blockchain altyapısı ile kurulmuş bir platformda içerik üretmeye başladım. Bu platformda yazı yazarak içerik üretebiliyorum. Platformu Twitter ya da İnstagram'dan ayıran en önemli fark ise bu içerikler karşılığında para kazanıyor olmanız :) İlgi çekici öyle değil mi:) Hadi şimdi anladığım kadarıyla kısa bir tanıtımını yapayım sizlere bu eğlenceli platformun. Platformun adı Steemit. Bir kripto para olan  Steem'in bir web sitesi gibi düşünün. Öyle sıradan bir web sitesi değil ama. Blockchain altyapısı ile oluşturulmuş güvenilir, şeffaf ve herkese aç...

İsraf ile Eğitim İlişkisine Farklı Bir Bakış

İsraf konusu her zaman dile getirmek istediğim konuların başında gelmiştir. 31 Ocak 2019 tarihinde Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan “2018 Yılı Türkiye İsraf Raporu” [1] da israf konusunu yazma sürecimi hızlandıran bir faktör oldu. 26 ilde 2209 kişinin örneklemini oluşturduğu araştırmada; gıda, ekmek, su ve elektirk tüketimleri özelinde birçok veri ile ülkenin israf haritası ortaya konulmaya çalışılıyor. Katılımcıların; yüzde 52,6’sı kadın, çoğunluğu 18-29 yaş aralığında ve yüzde 53,7’si evli kişilerden oluşuyor. Ayrıca katılımcıların yüzde 13,8’ini ilkokul mezunu ve altı, yüzde 12,9’unu ortaokul mezunu, yüzde 28,9’unu lise mezunu ve yüzde 34,4’ünü ise üniversite ve lisans üstü mezunlar oluşturuyor. Araştırmanın her başlığı farklı bir yazı konusu aslında ancak ben yazımı öğrenim düzeyi ile israf arasındaki ilişkiye ayırmak istiyorum. Burada asıl göstermek istediğim, eğitim seviyesi ile israfta yaşanan artış ve azalışı göstermek üzerine. Yazının sonunda söyleneni şimdiden s...